2018. jan 23.

Nem elképzelhetetlen szituációk Mónos Margit és Mónos Mircella sziámi ikrek életéből.

írta: Hálomlábú Kobla
Nem elképzelhetetlen szituációk Mónos Margit és Mónos Mircella sziámi ikrek életéből.

Fotó: Icsu Renáta

Mozi, jegypénztár.

- Jó estét! Egy jegyet szeretnénk kérni a fél tízes Star Warsra. Közép középre ha lehet.
- Jó estét! Tíz soros a terem, ötödik sor ötös és hatos székre tudok adni. Jó lesz?
- Igen. Az ötösre.
- Háromezer hatszáz forint lesz.
- Bocsánat csak egy jegyet kértünk.
- Az lehet, de ahogy látom nem egyedül tekinti meg az előadást.
- Valóban, de csak egy széket foglalunk el.
- És nekem ezt miért kellene elhinnem?
- Talán mert láthatja, hogy a testvérem feje közvetlen az én fejem mellé nőt és nem csupán tolakodik, hogy az üvegen keresztül lélegezhesse be az ön gyomorproblémás szájszagát. Két fejünk van, de csak egy seggünk.
- Ne személyeskedjen kérem. Nekem nem feladatom, hogy mindenkinek elhiggyek mindent.
- És gondolom meg sem fizetik a kedvességét.
- Hát azt meg pláne.
- Akkor ideadja a jegyet?
- Még nem. Előbb fel kell hívnom a műszakvezetőt, hogy ilyenkor mi a teendő.
- Milyenkor?
- Hát nézze. Az igaz, hogy önök egy széket foglalnak el a moziban, de ketten nézik a filmet.
- Nem tudom, erre mi a szabály.
- A logika azt diktálja, hogy adjon egy jegyet.
- Logika? Ez egy mozi, nem a matek érettségi.
- Igen ez kiderült.
- Álljanak félre míg ideér a műszakvezető.
- Tudja mit? Adjon két jegyet.
- Azt sem lehet.
- Hogy érti?
- Ha csak egy széket foglalnak el, nem adhatok két jegyet. Azzal meghamisítanám a nézettségi adatokat.
- Tudja mit? Megvárjuk míg megjelenik dvd-n.

Divatáru

- Jó napot! Miben segíthetek?
- Jó napot! Két nyakú garbót keresnénk.
- Milyen színben?
- Piros van?
- Piros sajnos nincsen.
- Akkor kék.
- Sajnos az sincsen.
- Akkor sötétzöld.
- Sötétzöld?
- Igen.
- Nem.
- Legyen fehér.
- Fehér. Ahham.
- Milyen színben van?
- Hát igazából nincsen. Semmilyen színben sincsen kétnyakú garbó.
- Köszönjük. Viszontlátásra!
- Viszontlátása!

Ki kapta el, kitől?

- Mircella! Kérlek tedd a szád elé a kezedet, ha köhögsz. Nem szeretnék beteg lenni én is.
- Margitkám! Én ugyanezt szerettem volna kérni tőled.
- Nekem semmi bajom.
- Persze. Két napja krahácsolsz, álmodban meg a vállamon folyik az orrod.
- Maximum kettőt köhhentettem. Semmi bajom. Viszont a tüdőd szúr egy kicsit.
- A tüdőm? Ilyenkor bezzeg az én tüdőm.
- Mindig is a te tüdőd volt.
- Ezt most hallom tőled először.
- Hát ezzel mit kérkedjek?

Horkolsz

- Margitka! Margitka! Horkolsz. Forduljunk át az oldalunkra.
- Én úgy nem tudok aludni.
- Én meg így. Mintha a fültövemből kinőtt volna egy grizzli.
- Mircella! Én az oldalunkon vagy klausztrofóbiásnak vagy pedig tériszonyosnak érzem magam, attól függően, hogy alul vagy felül van a fejem.
- Akkor most mi legyen?
- Nem tudom, hagyj aludni.

Állásinterjú

Köszönjük, hogy elfáradt, elfáradtak ide. Nem tudom, hogy a helyes, kérem ne sértődjenek meg, még nem volt lehetőségem találkozni önhöz, önökhöz hasonló emberrel, emberekkel. Kicsit zavarban vagyok. De ami biztos, hogy a kormánynak köszönhetően lehetőségünk van arra, hogy bővítsük a munkavállalóink népes táborát és, ha ön, önök megfelelnek az elvárásainknak, akkor foglalkoztatni tudjuk önt, önöket. Mielőtt folytatnánk, azt szeretném ha tudnák, hogy az ön, önök által esetleg betöltött munkakör juttatásait tekintve nem áll módunkban két munkabért fizetni még dupla teljesítmény esetén sem. Viszont! Meg tudjuk oldani, hogy két darab védősisakot kapjanak, és csak az egyikért kell letétet fizetni.

Voksolás

- Kire szavazzunk?
- Hát nem ezekre, az biztos.
- Akkor kire?
- Nem tudom, de ezekből elég.
- Nekem nincsen bajom velük.
- Nekem van.
- Margitka! Egy szavazatunk van. Én nem adom a kommunistáknak.
- Akkor maradunk.
- Ezt nem teheted.
- Enyém a lábunk.
- Enyém meg a karunk.
- Akkor az idén sem ikszelünk?
- Úgy tűnik nem.
- Apánk forog a sírjában.
- Amit az elvtársaid ásattak meg vele.
- Ne szólj hozzám! Kérek mozgóurnát.
- Megegyeztünk. Nem emlékszel? Egy szív, egy szavazat.
- Makacs vagy.
- Nem.
- De igen.
- Szerintem nem.
- Pedig de.
- Nem.


Részegség

- Mircella! Bebasztunk.
- Margitka! Be.

Szólj hozzá

vi Icsu Renáta