2014. aug 31.

London

írta: Hálomlábú Kobla
London

5767925912_0cbe78f5c4_o_m_solata_1409508184.jpg_1246x942

                                                                                                        Fotó: Barbay Csaba

Annyira az vagyok, hogy még az anyámat is jobbról előzöm. Igen, egy dilis, használtautó-nepper. Nyelem a drizzle módra suhogó esőt, ami belever az ember szájába, de csak annyira, hogy ne legyen értelme esernyőt nyitni. Meg amúgy se tudnám kinyitni, a kezem le van amortizálva, mert úgy mostam reggel fogat, hogy rángattam a hideg-és melegvizes csapok között, félig fagyasztva, félig meg forrázva a csülkömet. Tudom, hogy mindenkivel beszélhetek majd a világon, csak egy kicsit erőlködnöm kell, hogy megértsem a nyöszörgésüket és a röhejes kiejtésüket. És igen, lehet, hogy csak főtt krumplit fogok enni egész életemben, meg másodosztályú indiai kaját, és szénsavat csak akkor látok a sörömben, ha beleböfögök, és az érzelmi válaszaim egy korai commodore 64 számítógép szintjén lesznek adaptívak, de ez itt az én városom, az én zeném, az én folyóm. Hallgatom, ahogy az eső kopog a hátamon és igyekszem elfelejteni, ahogy apám és anyám még egymásra néztek a verőfényes krakkói utcán, nagyapámék háza előtt. 

 

Mike Modok

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Miért evidens, hogy emellett nekem ki kell állnom? Persze tudom, azért, hogy a gyerekét is bevonja a hülye hobbijába. Alacsony a vízállás, ideális az idő a vadászathoz - mondta. Az nem vadászat, hogy víz által idesodort szemetet gyűjtünk. Csak antiknak nevezzük, mert már elmúltak 100 évesek. Mert látott valami hülyeséget a tv-ben.

Aztán itthagy minket. Mert hívta az ügynöke. Be kell mennem a Fasz Palaszba - mondta. És röhög hozzá. Mintha ő találta volna ki. Annyi eredetiség nincs benne, mint egy Tower Bridge-es pólóban. Hogyan akarja azt a hitelt felvenni? Miért az én örökségemre? Miből fogjuk fizetni, az elhagyott dárdahegyekből? Rongyfoszlányokból? A tucatnyi ágyúgolyóból? Régi pénzekből? Erre nem lehet birodalmat építeni, nemhogy régiségboltot. Miért evidens, hogy emellett nekem ki kell állnom? 

hk

Szólj hozzá

hk Mike Modok Barbay Csaba