2017. okt 03.

Segítség

írta: Hálomlábú Kobla
Segítség

Fotó: Móricz-Sabján Simon

- Képzeljen el egy fényes helyet, ahol most éppen van. Írja le nekem kérem, hogy mit érez, mit lát.
- Nagyon bánt ez a fény, de végig kell mennem. Nem nyúlok semmihez, ígérem. Egy rossz gyerek vagyok, sarokba kell állítani, végig kell néznem, ahogy a köszvényes földesúr a sült csülökhöz elfogyasztja a merlotját és hangosakat röfög hozzá.
- Értem. Nincs semmi pozitív, ami eszébe jut?
- Csak egy szolga vagyok, aki tálcán hozza a legjobb borokat, de a kóstolásban, bocsánat, vedelésben már nem vehet részt.  Ott van az a marha sok hordó, és nem nyúlhatok hozzájuk…
- Próbáljunk meg elrugaszkodni ettől a képtől. Öhm…próbáljon meg kreálni valami kiutat ebből a szorongásból.
- Maga mit csinálna a helyemben? Szétszedi a szememet a neon, olyan mintha másnapos lennék.
- Én nem csinálok semmit a maga helyében. Szerintem szimplán segítsen magának, legalább annyira megteheti, mint amennyire azt érzi, hogy nem.
- Van a táskámban egy üveg vodka.
- De hát akkor biztonságban érzi magát, nem igaz?
- Igen, igen fogjuk rá, de hát tudom, hogy nem bonthatom ki. Maga sem akarja ezt, ugye?
- Nézze, öt éve jár hozzám és egyetlen imagináció sem múlt el anélkül, hogy ne alkohol után sóvárogjon. De ne ijedjen meg, nem küldöm el, mondja nyugodtan, amit akar. De tudja, mennyiszer lemondott a feleseiről, amikor hozzám jött? Kábé 2,5 millió forintot hagyott itt nálam ezidő alatt ahelyett, hogy a restiben ivott volna. Ha ez nem fejlődés, akkor semmi sem az.
- Muszáj volt most ezzel szembesítenie? Ez a dolga a pszichológusnak?
- Maga szerint mi a dolgom?
- Nem tudom, évek óta csak azt hallgatom, hogy maga nem fog nekem segíteni, mégis elköltöm magánál ezer liter tömény árát.
- Valóban nem segítek. Nem is kiváncsi rá, hogy mire költöttem azt a pénzt?
- Hagyjuk már ezt, már bocsánat, de ez a dolog most teljesen felidegesít. Mi köze a terápiámnak ahhoz, hogy mennyit fizetek érte?
- Elittam az összes pénzét! Én is iszom, maga is iszik, mindenki iszik! Nézze már meg, mennyi kocsma nyílt a városban! Virágzik az alkoholizmus és én vagyok az egyik legszebb virága! Bontsa ki azt a tetves vodkát és igya meg! Hajtsa fel az egészet! Most megnyugodott?
- Nyugodjon meg! Nem fogom meginni. Egy hete nem ittam. Elmondom, hogy sikerült, magának is menni fog!

Moha

Szólj hozzá

Moha Móricz-Sabján Simon