2014. nov 23.

Vízben

írta: Hálomlábú Kobla
Vízben

nov_23_1416755171.jpg_2772x2772

Fotó: Fecher Ágnes

Egyszerűen imádta a Balatont. Már emiatt is gyanút kellett volna fognom, de amikor szerelmes az ember, hajlamos elsiklani a részletek felett, márpedig az életet ezek az aprócska jelentéktelen micsodák tehetik végtelenül boldoggá vagy boldogtalanná.

A Balaton szép. Csak éppen nem nyáron a melegben, amikor gombamód szaporodó nyaralófejekkel van tele a víz felszíne.  Az kiábrándító. Legalább annyira, mint egy láncfűrészes sorozatgyilkos egy Jókai regényben, vagy egy török nemzeti hős egy örménykalendáriumban vagy őrölt marhahús a karácsonyi bejgliben.

Az ősz színes csendjében ezzel szemben olyan a Balaton, mint igeragozás a sűrű ködben: érthetetlen, időtlen és rejtélyes.

Ő persze tett minden rejtélyre. Kopaszon és önelégülten úszkált a vízben, azt kiabálva nekem, hogy a fürdőzés után igen remek lenne sült kolbászt enni a parton. Lenyűgözően borzalmas volt.  Ugyanakkor felszabadító, mert minek örökösen a destruktív önmarcangoláson nyűglődni. 

  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Tudod doki, ha itt lennél most velem, biztosan a víz alá nyomnám a fonendoszkópodat a fejeddel együtt. Elhiszem, hogy vannak olyan könyvek, amelyek az ingerszegény környezetet pont így írják le, mint ezt itt. Azt is elhiszem, bár erre a rendszer kényszerít, hogy az én hozzájárulásomból erre futja. Na, de könyörgöm, hát itt szétbasz az ideg. Idevonatozom, ebbe a termálfaluba, amiről életemben nem hallottam, pedig egy országban élek ezzel a feszülős víztükörrel, ami egyáltalán nem azt mutatja, amit látni szeretnék. Meredten bámulom a bárányfelhőket, mert elsüllyedni sem tudok, ugyanis a mélységnek én nem kellek. Unom itt magam, ez a terápia egy hülyeség. Tudod, ha értenél hozzám, akkor viharos tengerpartot írtál volna fel nekem, kibaszott nagy monszunnal és csapolt sörrel. Nem kell mindig komolyan venni a mellékhatásokat, mert én szeretek kockáztatni. Tudod ez a hely maximum arra alkalmas, hogy a szegényeket ingereljed a környezettel, úgyhogy simuljon ki az ékágéd kérlek alássan.

vi

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Messze került a part. Elég volt egy pillanat ahhoz, hogy elforduljak, és máris eltűnt. Miattam történt? Ez valami szívatás? A Béláék szórakoznak? A parasztok. Optikai trükk? Hallucináció? Kandikamera? Most mindenki, beleértve a Teremtőt is, röhög rajtam? Kurvaisten. Vagy ne legyek ennyire nagyképű? A körülmények összejátszása? Úgy tűnik, rajtam kívül mindenki tudott erről, ha nem így lenne, nem lennék itt egyedül. Valami központi intézkedés volt ez, csak nekem nem szóltak? A barmok. Vagy előrelátható földmozgás? Vagy áramlat? Dagály? Csak én nem olvastam róla? Az a rohadt Természet. Kockáztassak, és kezdjek el úszni a hűlt helye felé? Vagy ellenkezőleg? A túlpart lenne elérhetőbb? A lépcsőfeljáró legalább itt van. Ez nem lehet véletlen. Ez az egyetlen bizonyosság. Kapaszkodónak jó lesz, amíg eldöntöm. Ha fázni fogok, néha körbeúszom. Még az is lehet, hogy visszajön.

hk 

Szólj hozzá

vi hk Fecher Ágnes