2015. jan 11.

Rendőrök

írta: Hálomlábú Kobla
Rendőrök

Buckingham Palace - photo by morpho

Bárcsak pilótának mentem volna. Vajon becsuktam a konyhaablakot, amikor eljöttem otthonról? Ha nem lettem volna olyan lusta, akkor most már tábornok lehetnék. Vagy bohóc.  Ne felejtsek el hazafele beugrani a szupermarketbe!A pilóták olyanok, mint a sasok. A bohócok viszont egész nap csak tortákat dobálnak egymásra. Vajon az unalom lehet halálos kimenetelű? Lehet, hogy el kellene válnom? Csak ne járna annyi felfordulással! Este focimeccs lesz. Hurrá! Már csak pár órát kell kibírni.  Ma van anyósom születésnapja. Ennyit a focimeccsről. Mégis csak pilótának kellett volna mennem, és akkor most éppen Bangkok felé repülnék, ahol várna rám a tizenhét éves ázsiai szeretőm. Ne felejtsek el tortát venni az anyósomnak! Hogy irigylem a bohócokat!

  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

- Ti mennyit kaptok óránként?

- Én kilencszáz forintot.

- Én is.

- Te?

- Én is.

- És nektek van melótok?

- Nekem igen.

- Nekem is. Neked?

- Nekem ritkán, de én mást is csinálok.

- Mit?

- Hát mosogatok.

- Hú az jó. Beszervezhetnél.

- Fent vagy a fészen?

- Aha.

- Jelölj be. Majd rádírok, ha van valami.

- Tök kösz.

- Tessék?

- Hát, hogy zsír.

- Te tudod.

- Srácok, hogy őszinte legyek én még sosem voltam fénydublőr, de ilyen felhős fényben...

- Szórtfény, ezt úgy hívják, hogy szórtfény.

- Szuper. Szóval ilyen szórtfényben, minek kell fénydublőr? És meddig kell itt állnunk?

- Nem tudom, de úgy tudom, hogy a Bruce Lee is játszik ebben a filmben, úgyhogy én leszarom a napot, meg a felhőket is.

- De a Bruce Lee az vagy harminc éve halott.

- Viccelsz.

- Már a fia is rég meghalt.

- Akkor a Dezső megint átvágott.

- Ingyen jöttél ugye?

- Hát ja.

- Én is.

- Srácok! Ha már így...szóval hát…

- Te is ugye?

- Én fizettem a Dezsőnek.

- Chuck Norris?

- Igen.

- Ó. Az első alkalommal nekem is azt ígérte, hogy megkapom a mellszőrét, vagy a művérét.

- És?

- Üdv a klubban haver. 

vi

  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

- Nem hiszem el! Miért nem mondtad inkább meg neki, szemtől szembe?

- Tudod milyen forrófejű, ha rájön. A múltkor is úgy kellett leszedni Jackről. Szét akarta verni a pofáját, mert észrevette és szóvá tette a piros zokniját, amikor fellépett az asztalra, hogy bemutassa, hogyan szaltózik hátrafelé egy igazi fenegyerek.

- Tudjátok is ti, milyen, amikor valakit a zoknija alapján ítélnek meg! Látnátok csak a Rundel szaltómat…

- Nocsak! Megjött a hangod!? Szégyent hoztál az őrsre, rajtunk röhög fél Brixton.

- Röhögjön! Én is röhögök rajtatok! Tök ciki, ahogy feszítetek az egyenruhátokban, a hideg fémcsövet markolásszátok, mert abban van az erő, meg a golyóitok…

- Kaphatsz egyet, csak emlegesd a golyóimat!

- Hagyd, zöldfülű még! Jövőre talán kivirágzik! 

- Jaaa, kihajt, mint nagyapám a garázsajtón…

- Meg kellett neki mutatnom, hogy mennyire…, hogy csak őt...

- Akkor sem kellett volna a Big Benre graffitizned, hogy: 

  Hidd el nekem drága Lisbeth, gumibotom csak a tied!  

BSZ

Szólj hozzá

vi morpho BSZ