2017. jún 22.

Budi

írta: Hálomlábú Kobla
Budi

Fotó: Aknay Csaba

 

- Atyám! Gyónni szeretnék. Segítsen kérem.
- Foglalt.
- Vétkeztem.
- Most nem alkalmas.
- Visszajövök később.
- Ne gyere. Nem a pap vagyok, nem érted?
- A Klárika mondta, hogy itt találom.
- Kit?
- Az atyát.
- Nincs itt. Én vagyok itt.
- Akkor megvárom, ne zavartassa magát. Ha Klárika úgy tudja, hogy itt van az atya, akkor az itt van.
- De nincs itt.
- Majd itt lesz. Megmondta.
- A Klárika?
- Igen. Klárika a pultos.
- A pultos?
- A kocsmában.
- Itt van kocsma?
- Hogyne lenne. Mindenhol van kocsma. Ahol meg kocsma van, ott kell lennie budinak.
- Picsába.
- Nincs papír?
- De van.
- Akkor jó. Van, hogy nincs, és az nem jó.
- Figyelj én így nem tudok.
- Maga nem idevalósi.
- Nem vagyok. De ezt már mondtam.
- Nem. Azt mondta, hogy maga nem a pap.
- Igen ez igaz. Beszöktem, mert megy a hasam.
- Maga turista?
- Igen. Részben.
- Értem. És tetszik itt nálunk?
- Még nem volt alkalmam szétnézni.
- Mondjuk már úgyis este van.
- Valóban.
- Volt hegyet mászni?
- Még nem. Lerobbant az autóm, aztán meg jött ez a hasmenés.
- Magáé a Corsa? A sötétített ablakkal?
- Igen.
- Ajjaj.
- Mi az?
- Hát, lehet jobb lett volna, ha nem hagyja ott. Ott ahol hagyta. Tudja.
- Miért?
- Vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy az övék az a Corsa.
- És te ismered ezeket az olyanokat?
- Fel tud oldozni?
- Kizárt.
- Akkor nem segíthetek.
- De, de muszáj lesz. Ha túl akarod élni. Ebben a pillanatban egy fél automata Walther p99 es pisztolyt szegezek rád. Pontosan a hasad közepére célozva.
- Honnan tudja, hogy rám szegezi?
- A hangod irányából.
- Most szívat.
- A magasságod körülbelül 185 centiméter. Valószínűleg, hogy már elmúltál húsz, tehát a testalkatod túl van a fejlődésen. Egy kifejlett férfi feje általában a magasságának az egynyolcada ez azt jelenti, hogy neked, körülbelül huszonhárom, huszonöt centiméter a fejed. A hasad közepe két fejnyire van az álladtól, és mivel én éppen a budin ülök, azaz alacsonyabban mint te, így az orrommal egy magasságba eshet a gyomrod. Ha egy kicsit pontatlanul számoltam, akkor is tökön tudlak lőni. Nem mellesleg látom a lábfejedet.
- Maga tényleg nem idevalósi.
- Hát nem.
- Azt hittem a Jenő szívat.
- A Jenő?
- Ja, az a köcsög.
- Értem.
- Kitaníthatna ezekre a dolgokra.
- Megbeszélhetnénk kicsit később?
- Persze. Visszamegyek a kocsmába.
- És szólsz, hogy hagyják békén a kocsimat.
- Az Opelt.
- Az Opelt.
- Pedig az Opel sose kop el.
- Most már a fejedre célzok.
- Jól van csak vicceltem.
- Én nem.
- Akkor bent várom.
- Ámen.

vi

 

Szólj hozzá

vi Aknay Csaba