2014. dec 04.

Munka

írta: Hálomlábú Kobla
Munka

Nagykörút – photo by morpho

Többen figyelmeztettek, tartsam a szám, és még a gondolataimat is fékezzem, mert egy ásatás veszélyes dolog, és ma itt bármi megtörténhet. Lássuk be, elég őrült ötlet mindenhova ciroksöprűt hordani, és azt sem értem, minek kellett az a rengeteg sötét köpeny. Kicsit furcsa volt, a társaságban miért hívja mindenki azt a delejes tekintetűt Babának, minek beszélnek annyit holmi vasorrokról, és miért olyan fontos, hogy valaki keleti vagy nyugati, fehér vagy fekete, jó vagy rossz, netán egyenesen gonosz. Annak sem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, hogy legtöbbjük tükrökről, örök fiatalságról, földöntúli szépségről hadovált. A műszak végére ezek a furcsa szerzetek valami mormogással rávették a melósaimat, hogy segítsenek nekik kutatni, mert sötétedésre mindennek együtt kell lennie. Milyen mindennek? Mi ez a módszer? És egyáltalán hol vagyok? Mi történt? Én csak annyit mondtam, hogy kutya legyek, ha ez a társaság valaha is eljut a kincsig!

pihe

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mit nézel? Mit kattintgatsz? Mi közöd hozzá? Ez neked esemény? Miért nem az igazi luxus baromságokat örökíted meg? Ez semmi ahhoz képest, ahogy a thai koronaherceg rendezett születésnapi partit a kutyájának. A neje toplessben volt. Ha arról csinálnál fotót, nem csak két szerencsétlen példányt adnál el az ótvaros újságodból. Arról nem hallottál, hogy már évek óta hasít extraprofittal egy párizsi kutyahotel, ahol masszázzsal, meleg medencékkel, étlapról választható kajával várják a kutyákat? Kettős mérce?! Sehol nincs ez ahhoz, hogy egy amcsi milliárdos 12 millió dollárt hagyott kutyájára. Most, hogy itten ásogatnak egy kis gödröt az a cucc? Én magam is szoktam ásni. Ezekkel a lábakkal. Arról nincs fotó bazmeg? Annyi helyen ástam már, hogy nem is tudom számon tartani. Tulajdonképpen ez a probléma. Eldugtam valamit, nem emlékszem pontosan hová, de most úgy érzem nagyon kell. Hát segítséget hívtam. Izé… az ember, aki velem van, az hívott segítséget. Igen közmunkásokat. Nekik nem mindegy, hogy hol dolgoznak? Egy polgármesternek amúgy is sok a dolga, nem ér rá még külön embereket hajkurászni. Nekem meg igenis szükségem van arra a csontra.

hk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kormi szerette a gödröket. Minél nagyobb annál jobb. Mivel ő viszonylag kis kutya volt meglehetősen rövid lábakkal, emiatt igencsak szerény lyukakat volt képes vájni, így el sem lehetett képzelni számára nagyobb gyönyörűséget, mint amikor az utcájukban megjelentek a munkások és a munkagépek.

Mint minden eb, Kormi is teljes mértékben tisztába volt a gödrök rendeltetésével. Minden épeszű teremtménye az univerzumnak azért fáradozik, hogy megfelelő rejtekhelyet hozzon létre a keservesen megszerzett élelmiszer számára. Tekintve a nagyszámú éhes szájat, akik mások betevő falatjára ácsingóznak, a zsákmány megőrzésének céljára el sem lehet képzelni alkalmasabbat, mint egy csinos földhányást.

Ha pedig akkorra gödröt ásnak, az csak egy dolgot jelenhet: az ember – bölcs előrelátásában – húsos falatokat helyezett el oda. Legalább egy dinoszaurusz méretű rántott csirkecombot, egy akkorra töpörtyűt, mint maga a Jupiter bolygó, háznyi nagyságú sült májakat és olyan hosszú kolbászt, mint maga az Andrássy út. Különben nincs értelme az egésznek. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nem tehettem meg szegény öreg Buksival, hogy ne őt válasszam. Közvetlenül a féregtelenítése óta ő volt a legjobb barátom. Együtt vészeltük át az elmúlt tíz karácsonyt, a válópert, az Apeh zaklatásait, a postást én is utálom, és lassan már a sörömet sem lopja el mind. Akkor is Buksira hajthattam csalódott fejem, mikor Iniesta ezüstbe lőtte a hollandokat. Sőt annyira együttérzővé vált, hogy ugatja a Barcelonát a Sport 1-en. Ezek után nem tehettem meg, hogy a fémdetektorra hallgatok. Ha Buksi azt mondja, hogy itt van elásva nagyapám kincses ládája, akkor az így is lesz. Nem szeretem a melankóliát a mellkasomban, mert izzad tőle a tenyerem, de ha nem lesz ott semmi, akkor is fontos a Buksi önbizalma. Mondjuk, sokkal jobb lenne, ha ott lenne az a láda. Azt hiszem megérdemelném.

vi  

Szólj hozzá

vi pihe hk morpho