2016. jan 21.

Beszélgetők

írta: Hálomlábú Kobla
Beszélgetők

Fotó: Nagy Krisztián

Jean Mermoz 

- Amikor zuhan a gép – mondta a férfi, miközben lassan fújta ki a füstöt – az ember önmaga legjobb barátja lesz.
Mélységes csend honolt. A cigaretta és a kávé illata egybefonódva alkottak fanyar illatot.  Még egy kővér mókus is megállt elgondolkodva a tölgyfán, hiszen a zuhanással kapcsolatban neki is voltak tapasztalatai.  Igaz, ő ilyenkor a pokolba kívánta az összes hülye magas fát, a nehézségek árán megszerezhető finom falatokat valamint az ostoba, dagadt és falánk mókusokat – aki a baleset pillanatában éppen ő volt. Ezt semmiképpen sem lehetne egy szép barátság kezdetének nevezni.
- Jean Mermoz gépe egyszerűen eltűnt - magyarázta a férfi, aki semmi pénzért nem nézett volna a vele szemben ölő két nő szemébe. Mert feleslegesnek ítélte. Inkább nagyon kimért mozdulattal keresztbe tette a lábát, aminek következtében kivillant tűzpiros zoknija egyenesen a fán ücsörgő mókus szemét elvakítva, aki ennek következtében úgy zuhant a konok és igen kemény föld felé, mint ama kiváló francia pilóta – a repülés pionírja.

  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

- Nem kertelek John. Önt halálra fogják ítélni.
- Igen tudom. De a nevem Kovács.
- Az most mellékes.
- Egyáltalán nem az.
- Mondja el, hogy miért lőtte agyon azt a három szerencsétlent.
- A nevem Kovács.
- Leszarom Gruber! Nekem maga most Gruber megértette? Válaszoljon!
- A három szerencsétlen. Maga mondta.
- Igen, ezt mondtam.
- Na látja. Én is így gondoltam. Szerencsétlenek. Csak én megcselekedtem.
- Hogy érti?
- Látszott rajtuk, hogy semmi közük az életükhöz. Én pedig segítettem rajtuk. És magán is. Csak ezt ön még nem látja át.
- Maga őrült.
- Csak ott ültek tétlenül. Szívták azt a szart, hallgatták azt a szart, ültek abban a szarban. A szarkupac életük kellős közepén.
- Fiatalok voltak. Mit kellet volna tenniük?
- Nem tartozom önnek magyarázattal. Semmivel sem tartozom senkinek.
- Ön téved. És ebbe fog beledögleni.
- A tétlenségük ölte meg őket. A ravaszt én húztam meg, de ez csak következmény. Semmi több.
- Maga halott Kovács!
- Ez így van.
vi

  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Beszélgessetek csak, én itt sem vagyok, csak a cigimet szívom, mert jól áll. Szabad ez a pad? – kérdezték. Miért ne lenne szabad? Azért érdeklődhettek volna aziránt, hogy mit csinálok itt. Vagy ennyire nem vagyok érdekes? Legalább a cuccaim felkelthették volna a kíváncsiságukat. Pedig a szőkét ismerem a fészről. Nem ugrik be a neve, de ismerem. Rohadt nehéz bekapcsolódni, amúgy is szar az ütemérzékem, de rögtön olyan Tímeákról meg Gáborokról kezdtek el beszélgetni, akik csak nekik fontosak. Ez milyen már, én lettem a felesleges harmadik. Elmenni nem fogok. Több jogom van itt ülni, mert én voltam itt előbb. Elő fogom venni a telefonomat. Nézegetem majd a híreket. Lehet, hogy rákeresek a szőkére. Talán írok is neki.
hk

  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Na akkor figyeljetek ide. A lényeg, hogy meg legyen a sztár, de akkor mind a ketten benne kell, hogy legyetek, mert különben nem lesz meg. Most elénekelhetitek valami gagyi faszbukós tévében, hogy egy „lájk vagyok csupán a sok közül”, de lássuk be, hogy ez tényleg így van. Na ezért kell az édeshármas na! Értitek már? Ez nem olyan X faktoros fíling, hanem komoly, majdnem barátnős mélységi. De akkor mind a kettőtök tehetségét fel kell térképeznem, lehetőleg egyszerre. A múltkor volt nálam egy csaj. Na annak olyan fogai voltak, mint egy hódnak. Azt hittem állványomat eldobom, de frankón. Mondtam is neki, hogy semmi esélye nincs a sóbiszniszben! De ti látom, hogy okosan látjátok a dolgot. Ezért kell hármasban csinálni. Meg azért is, mert ez csoportkép lesz. Kapísi? Olyan mint a Laukón csoport. Ti lesztek a csoport és én hozom a kígyót. Ez ilyen egyszerű. Aztán megcsinálom közben a képeket és utána minden szakmailag ki lesz elemezve. Nagy monitoron, ahogy kell. Manapság ebben van a zseton, előtte egy konyak és utána egy cigaretta. Na várjatok, ezt összekevertem, kezdem elölről. Szóval először te leszel felül…
(morpho)

Szólj hozzá

vi hk Nagy Krisztián (morpho)