2017. jún 15.

Parókák

írta: Hálomlábú Kobla
Parókák

Fotó: Aknay Csaba

- Vigyél engem!
- Nem, nem, inkább engem.
- A vak is látja, hogy én állnék neki a legjobban.
- Egy ilyen kerek fejhez? Maradj már, kérlek.
- Néztél már tükörbe?
- Te már hajhagymának is ilyen bunkó voltál?
- Engem hetente kétszer ápoltak hajhagymaként is.
- Talán havonta.
- Nézzétek! Már megint egy kendős.
- Tuti kopasz.
- Inkább arab.
- Lehet, hogy rákos.
- Engem már viselt rákos.
- Téged?
- Igen.
- Akkor mit keresel itt?
- Meggyógyult.
- Miért nem a használtakhoz tettek?
- Talán túl jó vagyok oda.
- Persze. Túl jó.
- Ne perszézz már! Mire ez a nagy göndörködés.
- Tudod, nekem az őseim egyenesen Sámson fejét díszítették.
- Le is vágták őket.
- Itt van egy. Halló! Egy eredeti vöröset?
- Ez férfi.
- Nekem már mindegy. Elegem van belőletek. Elegem van ebből a boltból. Elegem van ebből a kirakatból is. Az uv sugárzás teljesen tönkretesz. Éjfél van, és még hátra sem vittek minket a raktárba. Hogy lehet így regenerálódni? Engem akár már egy kutyára is ráadhatnának, vagy egy halottra. Nem bánom. Ott legalább csend van.
- Ezek a svédek mindig megreccsenek a kirakatban.
- A svédek szőkék.
- Mindig ez van a vörösökkel. Idejönnek, és pár hét múlva már ők irányítanak mindent. Aztán ez megy évtizedekig. Túl molyos vagyok én már ehhez.
- A vörösökről tudnék mesélni.
- Mindenki tud a vörösökről mesélni.
- Lányok, lányok, lányok! Viszik a harmatoskát.
- Kicsodát?
- A harmatoskát. Tudjátok, azt a se színe, se tartása.
- Pedig még nincs is farsang.
- Jó lenne egy akciózás. Hallod? Árazz le te szemét! El akarok innen menni.
- Árazz le! Árazz le! Árazz le!
- Ez túl kapzsi, ahhoz.
- Csajok! Szerintem aludjunk. Hátha holnap jön egy rendező, vagy egy sztájliszt.
- Jézusom, csak sztájlisztot ne.
- Rendben. Akkor csak aludjunk.

vi

Szólj hozzá

vi Aknay Csaba